Program ”Euro 200”

CONȚINUT DOSAR SOLICITANT

(achiziționare calculator/laptop)

  1. Cerere tip (de la secretariatul unității)
  2. Certificatul de naştere/CI a elevului, împreună cu o copie a actului de identitate al părintelui/ocrotitorului legal, precum şi a actului care să dovedească calitatea de ocrotitor legal, după caz; (copie și original);
  3. Certificatele de naștere și/sau actele de identitate, ale membrilor familiei (original și copie)
  4. Adeverința de la instituțiile de învățământ din care să rezulte calitatea de elev sau student a celorlalți frați/surori;
  5. Actele doveditoare, în original, privind veniturile brute cu caracter permanent realizate de către membrii familiei în luna precedentă depunerii cererii (martie);
  6. Declarație pe propria răspundere a părintelui, tutorelui, reprezentantului legal sau a ocrotitorului legal, după caz, în sensul că venitul brut lunar pe membru de familie se încadrează în plafonul de 250 lei/lună și că dispun de diferența de bani pentru achiziționarea unui calculator cu o configurație minimă standard (de la secretariatul unității);
  7. Adeverinţă eliberată de către unitatea de învăţământ din care să rezulte media generală/calificativul din anul şcolar anterior depunerii cererii pentru acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulării achiziţionării de calculatoare, pentru toţi elevii, cu excepţia elevilor clasei I;
  8. Adeverinţă eliberată de către unitatea de învăţământ din care să rezulte numărul de absenţe nemotivate din anul şcolar anterior depunerii cererii pentru acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulării achiziţionării de calculatoare, pentru toţi elevii, cu excepţia elevilor clasei I;
  9. Veniturile potențiale provenite din valorificarea bunurilor mobile și imobile proprietate a familiei – dacă este cazul;
  10.  Ancheta socială (de la Primărie).

 Documentele se pot depune în copie, cu condiția ca, la depunerea cererii, solicitantul să prezinte și actele în original. Copiile se confruntă cu originalul, pe ele se trece mențiunea „conform cu originalul” pe fiecare pagină, sub semnătura primitorului și a solicitantului.

DOCUMENTE NECESARE STABILIRE VENIT BRUT LUNAR PE MEMBRU DE FAMILIE

Toate veniturile realizate de membrii familiei în luna precedentă depunerii cererii. Nu se iau în calcul:

a) alocații de stat, alocație familială complementară și alocație de susținere familie monoparentală;

b) bugetul personal complementar acordat persoanelor cu handicap;

c) bursele de studii/sociale;

d) drepturi sociale care cf. legii, sunt exceptate de la stabilirea altor drepturi și obligații.

 În situaţia în care beneficiarii eligibili au venituri egale, criteriile de departajare vor fi în ordine: media generală/calificativul şi numărul de absenţe nemotivate din anul şcolar anterior depunerii cererii pentru acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulării achiziţionării de calculatoare.

CALENDARUL

pentru acordarea unui ajutor financiar în vederea achiziţionării de calculatoare începând cu anul 2021

Stabilirea și numirea Comisiei centrale, a comisiilor județene, a comisiilor din unitățile și instituțiile de învățământ Până la 5 aprilie
Depunerea cererilor până la 16 aprilie
Efectuarea anchetelor sociale și evaluarea cererilor de către comisiile din unitățile și instituțiile de învățământ împreună cu comisiile de anchetă socială 22 aprilie – 13 mai
Centralizarea cererilor la Comisia centrală, prin intermediul portalului dedicat 14-24 mai
Afișarea pe portalul Ministerului Educației Naționale a listei nominale a beneficiarilor 30 mai
Afișarea în fiecare unitate de învățământ a listei beneficiarilor 31 mai
Depunerea contestațiilor 31 mai – 6 iunie
Rezolvarea contestațiilor 6 – 20 iunie
Afișarea rezultatului contestațiilor pe portalul dedicat și în fiecare unitate de învățământ 21 iunie
Afișarea pe portalul Ministerului Educației Naționale a listei finale a beneficiarilor, aprobată prin ordin de ministru 4 iulie
Achiziția bonurilor valorice de către Ministerul Educației Naționale 5 – 19 iulie
Eliberarea bonurilor valorice către beneficiari 22 iulie – 9 august
Achiziționarea de calculatoare 24 iulie–10 octombrie
Depunerea copiilor de pe facturi și de pe procesele-verbale de predare-primire de către elevi și studenți 25 iulie – 15octombrie
Depunerea de către operatorii economici a bonurilor valorice, a copiilor de pe facturi şi de pe procesele-verbale de predare-primire spre decontare, la comisia judeţeană, respectiv la comisiile din instituţiile de învăţământ superior; înregistrarea operatorilor economici pe portalul dedicat 25 iulie – 31 octombrie
Decontarea către operatorii economici 30 iulie – 20 noiembrie

___________________________________________________